0

Ny hage

Idag blev det inte mycket gjort med hästarna. Jacob är fortfarande svullen i benet. De börjar dessutom bli riktigt tjocka. Så nu får de gå på stallplanen för att banta och för att Jacob inte ska springa så mycket. Det positiva var att båda var så kontaktsökande idag. Jag kliade Jacob på manken och kan säga att hjärtat smälte när han kliade tillbaka.
Vi samlade även ihop några mynt och köpte en mer passande sadelgjord till Jacob. Bilder på vår provisoriska hage kommer. Får se om den ens är hel imorgon. Igår var det dålig uppdatering och det ber vi om ursäkt för. Edward och Nath hade ett toppenpass i töm. Jag tränade lite med schersmin och det gick toppen. Araberna tränas i akademisk ridkonst så jag jobbar dem mycket från marken. När Nath skulle tömköra Pebbles så gick hon inte helt rent. Jag undersökte hennes hovar och det hade smitit in lite småsten i i kanterna på trakten. Jag petade rent med en söm och vi hade på väteperoxid så det fick bubbla ut ordentligt sen stoppade jag ner bomull i hålen för att förhindra att mer sten fastnar. Hovis kommer om drygt en vecka så får se vad han säger. Samandhi tränades också från marken men då hon nyligen blivit av med alla skor så var hon ömfotad så vi kunde inte göra så mycket. Sam ska nämligen åka på kärlekssemester på söndag så därför går hon barfota just nu. Blir spännande arr se om det blir ett litet föl i Härminge nästa år. Ha det gott/ Ida (Ser att styckeindelning och lite annat inte blir så bra när man bloggar från mobilen)
Ponny Horses Hästar ponnyer

Kommentera här: