0

Fantastiska hästar

Hade svårt att bestämma mig för vilken av hästarna jag ville skryta om idag, alla tre var så fina. Kom fram till att det får bli Edward så här kommer en bildbomb på honom från dagens pass.
 
Helmatchat från topp till tå. Hur fin är han inte?
 
Patrik idag tar vi inga bilder bakifrån. Nejdå svarade han, jag tar bara framifrån. Jahop varför har jag då raderat typ 200 liknande bilder?
 
Han kändes riktigt fin idag. Något spänd men inte så farligt som jag hade förväntat mig.
 
Jobbade på att få honom lugn och inte gå så mycket bakom. Han gick riktigt trevligt när vi värmde upp. Svarade även helt okej när jag saktade av och kunde göra halter. Sen blev dom inte raka och han stod inte stilla många sekunder men vi jobbar vidare.
 
 
Ryttaren kanske ska lära sig att kolla upp istället för på hästen.
 
 
Övade lite skänkelviknigar i trav,
 
 
 
 
 
 
Han fuskar ingenting eller så. Det var så svårt att hålla koll på den där bogen när vi var på fältet. På ridbanan går det lite bättre. Jag är glad bara han försöker. Det är inte så länge sedan som han skulle ha skenat vid det här tillfället.
 
Något taggad på den galoppfattningen.
 
Galoppen jobbar vi mest från marken med just nu. Men har man en kameraman med sig så måste man ju få ågra fina galoppbilder också.
 
Han är fortfarande väldigt stark och hängig i galoppen. I början här var han dock riktigt fin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om han fortsätter såhär så kanske vi till och med vågar oss ut på några dressyrtävlingar till våren?
 
 
Allmänt Welsh Welshcob dressyrponny stubbåker

Kommentera här: