0

Tömkörning

Idag blev det tömkörning för hästarna. Först ut var Edward. Handicap sina panikryck och stack så fort jag tog in han på volt. Tror vi höll på 1 tim och 15 min. Allt jag bad om var att trav lugnt på volt och vara inåtställd. Det tog så lång tid innan han kunde slappna av och insåg att det inte var något svårt han skulle göra eller att jag skulle göra nåt dumt mot han. Jag vet inte vad det är med han just nu, han är värre än någonsin. Men imorn är det träning så hoppas att få tips då. 

Sen var det lillkillen. Jacob var så duktig. Jag har inte tömkört på ett tag så blev glatt överraskad. Galoppen var så fin. Bärig och rund och han kunde hålla den i flera varv. Mot slutet blev han trött och drog sig mot utgången men inte alls som förut när han laddade över halva ridbanan så man nästan drog igenom hela bettet för att han vägrade svänga. 

Sist ut var pebbles. Henne var det också länge sedan jag tömkörde. Vi fokuserad på fram, fram, fram. Hon kämpade på riktigt bra. Hon höll dock undertempo hela tiden men sökte sig ner i galoppen. Traven var hon fin i och gick för det mesta i form. Varvbytena tyckte hon var lite jobbiga. Men jag är så nöjd med henne idag också. Lite sparkar och surerier men mestadels så gjorde hon faktiskt det jag bad henne om. 
(null)
Hon ligger dock lite på minus efter att hon slaktat Charlyns gamla täcke... Men som man bäddar får man ligga så nu för hon gå med sina andra som ger skav. 

/ Ida 

Kommentera här: