0

Stalldag

Idag körde jag heldag i stallet. Kan inte minnas när jag gjorde det senast. 

(null)

Möttes av väldigt morgontrötta hästar, dock var det bara Mango som låg ner så passade på att gosa lite med honom och ta ett par söta bilder. Red in Sam från hagen med Mango som handhäst och Edward hängde på.

Började med att göra klart deltävling två i distansryttarepådistans. Här om dagen red jag och Sam 1,5mil och idag var det dubbeltrubbelritt. Man ska rida samma runda två gånger på ungefär samma tid med en paus emellan. 


(null)

(null)

(null)
Lätt att vara efterklok, nästa gång ska jag ta av tränset.
(null)

Tycker jag lyckades väldigt bra med tiden. Jag kollade inte en enda gång hur jag låg till. Jag trodde dock vi skulle rida runda två mycket snabbare för hon var så segstartad idag, men skrittade några meter extra på runda två så det tog ut sig väldigt bra. 

Sen var det dags för Mango. Jag har tänkt rida milen på honom ett tag nu men inte riktigt fått tillfälle men idag var det dags. Jag vågar dock inte ge mig iväg för långt eller korsa stora vägen så jag höll mig runt smårundorna och gärdena hemikring. Mango var väl inte jättenöjd att passera "hemvägen" flera gånger men fortsatte hela tiden utan större tjafs. Han kämpade på bra hela tiden och det var så skönt att bara sitta där och skumpa fram. 
(null)

(null)
Trött liten Mango. 

Nästa på tur var Alva. Var bara tvungen att hämta henne i hagen först, hon ville nämligen inte bli med dom andra in på förmiddagen. Tömkörde lite på stallplan och hon skötte sig bra, varvbytena satt riktigt bra och hon var lugnare än vad hon brukar vara. 

Avslutade med att tömköra Edward och han var superfin.

Guldstjärnor till alla hästar idag. 

(null)

Kommentera här: