0

Onlinetävlingar

Jag kanske har hittat mitt nya kall här i livet och det är alla dessa onlinetävlingar som finns just nu. Tidigare i veckan så fick jag mina rosetter från två av dom. Så idag fotade vi hästarna och här kommer ett inlägg om vad vi gjort. 

Den första var hoppa på distans. Det gick alltså ut på att göra upp en bana hemma efter en banskiss från arrangören. Höjd var valfritt så min bana låg på mellan 60-70cm. Sen var det bara att filma en felfri runda och skicka in. Ritten belönades med en otroligt fin regnbågsrosett. 

(null)
Det var bara Sam som fick vara med den här gången. Jag älskar verkligen den gör bilden och funderar på att skicka iväg den och göra en tavla av den. Alltså hur fin är hon inte? 
(null)

(null)

Film från vår runda. Hon var så taggad den dagen. 

Den andra tävlingen var våghalsar på distans hösttävling. Jag och Mango var ju med under sommaren och när det dök upp en till så var jag inte sen att haka på. Den här gången så fick Sam vara med i den uppsuttna klassen och Mango var med i den avsuttna klassen igen. 
 
Det var fem olika delmoment man skulle klara av. Uppsuttet var det att man skulle kliva upp med framhovarna på något, flytta pinnar mellan två tunnor, posta ett brev, rida ut en runda på 3-10km och slutligen "the square of fear" där man skulle göra en läskig ruta och få hästen att göra halt i den. 

Dom första fyra momenten klarade Sam helt utan problem det sista däremot... Jag och Filippa hade tydligen lyckats lite för bra med the square of fear för Sam var så rädd att hon inte klev i över huvudtaget. Jag fick tillslut känna mig besegrad och ta bort presseningen som var i och då efter mycket trugande kunde hon gå i.

Mango däremot finns det inget som stoppar. Han skulle också kliva upp med framhovarna på något, gå en promenad på 1-10km, hänga tvätt, kunna flyttas runt på när något skedde runt omkring och slutligen the square of fear. Det är tur att han är cool för i the square of fear blev han attackerad av pilatesbollen och när vi skulle flytta runt med störningsmoment (som vi btw utnyttjade grannens höns med) så snubblade han på en fotboll. Det var helt enkelt inte hans dag med bollar. 

(null)
Vi belönades med sjukt snygga rosetter. 
(null)

(null)

(null)
Mango skulle då rakt inte posera med någon "töntig" rosett. Tyvärr dog kameran så resten fick bli mobilbilder. 

(null)
Har ni sett en sån kränkt ponny? Vildhästar bär inte rosetter. 

(null)

(null)

På tal om vildhästar så var Mango en vilde idag. Han blev verkligen kränkt av rosetten för dom här bilderna är tagna straxt efter fotograferingen. 
(null)
Filmen i sin helhet finns på vår instagram. 
(null)
Flying pony. Har ni någonsin skådat en flygande mango?  
(null)
Någon som vill hyra honom till nästa afterwork? En konstgjord tjur är så ute...

(null)
Min bästa vän, mitt allt. 

(null)

Allmänt hoppa på distans hösthoppet onlinetävlingar rosetter våghalsar på distans våghalsars höstediton

Kommentera här: