0

Egen tid i stallet.

I morse skulle jag till tandläkaren så jag var i stallet redan klockan kvart över åtta i morse. 

P låg och sov i hagen när jag kom och ville absolut inte kliva upp. Men med massor av övertalning så reste hon på sig. 

In och mysa i stallet för att sedan ge sig på ett pass i töm. Vilket är mitt svåraste moment. Det är tyglar, armar och ben att hålla ordning på. Sen ska P ha rätt fart, rätt gångart och rätt inställning. Inget tjafs och lång och låg. 

Jag dör vad mycket det är att hålla ordning på men idag gick det faktiskt bra. Och jag är nöjd. P var helt slut när jag var färdig med henne tjugo minuter senare. Och jag var med rätt trött för jag springer ju lika mycket som henne. 

Nu är det dags med kvällsjobb. 

(null)

Hästar hästblogg morgontrött tömkörning unghäst utbildning vår

Kommentera här: